יצחק הרצוג הוא הנשיא ה-11 של מדינת ישראל

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on יצחק הרצוג הוא הנשיא ה-11 של מדינת ישראל

יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, יצחק בוז'י הרצוג הוא המנצח בבחירות לנשיאות ויכהן כנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג זכה בבחירות בפער עצום של 87 קולות מתוך 119 חברי הכנסת שהצביעו. המועמדת מרים פרץ זכתה ל-26 קולות | תמונות וכתבה מעמיקה

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת בהכרזה על התוצאות | צילום: ערוץ הכנסת

הבחירות לנשיאות המדינה: יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר, יצחק בוז'י הרצוג הוא המנצח בבחירות לנשיאות ויכהן כנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג זכה בבחירות בפער עצום של 87 קולות מתוך 119 חברי הכנסת שהצביעו. המועמדת מרים פרץ זכתה ל-26 קולות.

המועמדת מרים פרץ הגיעה לברך את הנשיא הנבחר יצחק בוז'י הרצוג: "אני מברכת אותך ומתפללת להצלחתך. עמדת בעבר בדברים גדולים והפעם- כולנו הילדים שלך. אני מבקשת מכולם להתפלל עבורך, הצלחתך היא הצלחתנו".

הרצוג הודה לפרץ על הברכות ואמר: "אנחנו אוהבים אותך. את יקירת העם. היה לי הכבוד להתמודד מולך".

צילומים: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

איימן עודה באירוע ההצבעה לנשיאות

דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

,

דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

,

דוברות הכנסת

,

דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

,

דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

יו"ר ועדת הבחירות, דוד ביטן בירך את הרצוג: "‏אני מבקש לברך את הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, יצחק בוז'י הרצוג. היה לי העונג ללמוד לצדו בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. ואני מאמין שימלא את התפקיד בממלכתיות ובמקצועיות. הנשיא הרצוג: הצלחתך הצלחתנו".

ראש הממשלה נתניהו הצטרף ובירך את הנשיא הנכנס: "‏אני מברך את יצחק הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ואני מאחל לו הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל. אני מודה למרים פרץ על ההתמודדות המכובדת ואני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי שעשתה כל חייה".

הודעת יו"ר הכנסת יריב לוין לנשיא המדינה הנבחר יצחק בוז'י הרצוג על היבחרו | סרטון: דוברות הכנסת

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ איילת שקד: ‏"ברכות חמות ליצחק הרצוג, נשיאה ה-11 של מדינת ישראל! אני משוכנעת שגם כנשיא תמשיך לפעול למען מדינת ישראל והעם היהודי, לאחות את הקרעים בעם, להילחם באנטישמיות הגואה ולשמור על כבודו ותפארתו של מוסד הנשיאות. מרים, יישר כח על קמפיין מכובד. אני בטוחה שתמשיכי לפעול למען העם בכל מקום שתהיי".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחח כעת עם נשיא המדינה הנבחר, יצחק הרצוג, וברך אותו לרגל היבחרו לתפקיד. בנט אמר להרצוג: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח". עוד מסר בנט, "אני מבקש לברך את מרים פרץ היקרה שהתמודדה על התפקיד בצורה מכובדת ומעוררת הערכה. מרים היא שליחה מופלאה של עם ישראל ואני בטוח כי תמשיך לחזק את רוח העם בעשייתה הציבורית ובדמותה המיוחדת".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "ברכות לחברי יצחק הרצוג על הבחירה לתפקיד הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. מהיכרותי רבת השנים עם הנשיא הנבחר והעבודה המשותפת שלנו, אני בטוח שיפעל לאחדות עם ישראל ולהרמת קרננו בעולם. מבקש לברך את חברתי מרים פרץ על התמודדות ראויה ומכבדת. אוהבים אותך ומעריכים את דרכך".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "מברך את חברי, יצחק בוז'י הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה. איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן. בהצלחה כבוד הנשיא. אני מברך גם את מרים פרץ האהובה. לנצח תהיי נשיאת ליבו של עם ישראל".

יו״ר תקווה חדשה, ח״כ גדעון סער בטוויטר: ״‏ברכות לחברי, נשיא המדינה הנבחר ⁦‪יצחק הרצוג מהיכרותי עימו אני משוכנע ביכולתו למלא את התפקיד הרם בהצלחה רבה, בכבוד ובממלכתיות למען המדינה. הערכתי הרבה להתמודדותה של אהובת העם מרים פרץ, אשת חינוך מובהקת ודוגמא לאהבת האדם והמולדת, אותה אני מכיר ומוקיר שנים רבות״

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ בירך את הנשיא הנבחר יצחק (בוז׳י) הרצוג: "בוז'י, חברי, והנשיא הבא של מדינת ישראל- בהצלחה גדולה בתפקידך. אין לי ספק שתפעל לקירוב לבבות ואחדות בקרב אזרחי ישראל, לצד פעילות משותפת שנעשה לביצור ביטחונה של ישראל, ולחיזוק הקשרים עם אחינו בתפוצות. תודה גדולה מעומק הלב גם למרים פרץ על התמודדות מכובדת ומעוררת השראה".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס): ״מזל טוב לידידי היקר יצחק בוז׳י הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ה-11. ‏כמי שמכירו שנים רבות בטוחני שהוא יביא כבוד למוסד הנשיאות ולמדינת ישראל, כפי שעשה בתפקידיו הקודמים. ‏בוז׳י ידידי, עבודה קשה לפניך לחבר ולאחד את כל חלקי העם, בפרט לאחר ההסתה הקשה שהציבור החרדי סבל בתקופת הקורונה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏ברכות לנשיא האחד עשר הנבחר של מדינת ישראל יצחק הרצוג. עבודת שיקום רבה של מוסד הנשיאות מחכה לך ואני תקווה ותפילה שבעזרת השם תצליח בכך. תאחד את העם, תחזק את הזהות היהודית והציונית של המדינה, תדבק בשרשיה העמוקים של משפחתך, ותאבק על צדקת דרכם של העם היהודי ומדינת ישראל בכל העולם.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן: "ברכותיי לידידי מר יצחק (בוז׳י) הרצוג להיבחרו לתפקיד החשוב נשיא המדינה ומאחל לו הצלחה גדולה. לנשיא הרצוג היסטוריה וייחוס ראויים, כבנו של הנשיא הקודם חיים הרצוג ונכדו של הרב הראשי יצחק הרצוג ז״ל. בוז׳י התברך בכשרונות רבים וכאיש עשייה רבה לאורך השנים. אני בטוח שיביא כבוד בתפקידו לכלל אזרחי ואוכלוסיות ישראל, מתוך שמירה ויחס למסורת ישראל בארץ ובעולם".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "‏מברכת את ידידי, יצחק (בוז׳י) הרצוג, על בחירתו לאזרח מספר אחד של מדינת ישראל. אין כל ספק שתמלא תפקיד חשוב זה באופן הטוב ביותר, שתביא לאחדות ולחיבורים ותשמיע את קולו של העם בגאון. ובהזדמנות זו מברכת את מרים פרץ על התמודדות ממלכתית וראויה".

הרצוג נאם במליאה לאחר היבחרו: "בכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות".



0 תגובות